TOP
Imatge d’arxiu d’una aula.

STEI, sobre la falta de docents especialistes: “L’educació inclusiva se n’ha anat en orris”

Cosme Orell, secretari d’ensenyament públic d’STEI, el sindicat majoritari de docents a les Balears, assenyala les principals deficiències dels centres d’educació públics en aquest principi de curs.
Orell assegura que “hi ha molts docents desorientats i desatesos per part de la Conselleria quan es troben amb algun cas de covid”. El docent denuncia que les plantilles “estan sobrepassades i els centres no tenen capacitat de reaccionar amb els seus propis recursos” i depenen de Conselleria, cosa que crea “problemes administratius”. A més, Orell afirma que “l’educació inclusiva se n’ha anat en orris” des del moment en què docents especialitzats, com PT (pedagogia terapèutica) o AL (Audició i llenguatge), així com mestres de música, educació física i anglès, ja no desenvolupen les seves funcions sinó que han assumit tutories de grups. D’aquesta manera, segons el representant de l’STEI, el Govern ha aconseguit ràtios de 20 alumnes no perquè s’hagi incrementat la quota de professorat sinó perquè els especialistes han deixat de ser-ho i han assumit tutories.
Sobre les crítiques que algunes famílies han fet a les mesures anticovid implantades en els centres educatius, Orell planteja la conveniència de rebaixar les ràtios al voltant de 10 alumnes, de manera que en aquests grups bombolla es puguin relaxar les mesures preventives.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES