TOP
Punt on es va produir el despreniment. 7bts

Tècnics del Consell elaboraran un informe per aclarir els motius del despreniment mortal

Segons ha avançat el president del Consell, Llorenç Córdoba, la institució insular ha encarregat als tècnics de l’àrea de Medi Ambient i una lletrada un informe per a determinar les causes que ahir dijous varen provocar el despreniment d’un bloc de rocam a la platja des Copinar que va causar la mort d’una boixa de dos mesos i ferides de diversa consideració al seu pare.

El president Córdoba ha indicat així mateix que la Guàrdia Civil i Costes també estan fent sengles informes per a “recollir tota la informació per mirar de donar el màxim de seguretat en aquestes zones de bany o on s’apropa la gent per a les postes de sol”.

“No es poden senyalitzar els 70 quilòmetres de costa”
En declaracions als mitjans, el cap de l’executiu insular ha assegurat que les zones de costa amb risc de despreniment estan senyalitzades: “Són zones que estan senyalitzades amb risc de despreniments […] però tenim 70 quilòmetres de costa i no podem posar cartells cada cent metres indicant que hi ha possibilitat de despreniments. El que hem fet, és acordonar la zona, avisar-ho i seguir de manera més intensa en col·laboració amb Costes”.

Caló des Mort
En referència a l’accés as caló des Mort, el president ha dit que hi havia informes d’anteriors legislatures que determinaven que s’ha de controlar “i naltros havíem detectat que no hi havia aquest control i des del departament de litoral ens havíem posat en contacte amb Costes del Govern balear i estàvem convocant una reunió per a tractar temes com aquest”. A més, ha indicat que “segurament, el que farem serà tancar l’accés a caló des Mort perquè és molt perillós, hi ha barres de ferro que poden fer mal als que passin per allí”.

Cala Saona

Pel que fa a la zona de cala Saona, on la terra també és argilosa i poden produir-se ensulsiades, Córdoba ha afirmat que és una zona “que està en la mateixa situació. Allí, més que les persones, sobretot el que s’ha d’evitar, és que hi arribin els vehicles, perquè amb el seu pes i les vibracions són els que produeixen aquestes ruptures”.

Informe previ
Sobre l’existència d’un informe previ que desaconsellaria la circulació en aquests punts, Ràdio Illa ha preguntat a la Direcció General de Costes del Govern balear sobre l’existència d’aquest document i des d’aquesta instància s’ha negat taxativament, assenyalant que possiblement podia provenir de Costes de l’Estat. La nostra emissora s’ha posat en contacte amb Costes de l’Estat per consultar aquest extrem i encara no ha rebut resposta.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES