TOP
L’accident es produí a les 23.30 h del 17 d’agost del 2021 a la bocana del port.

Tres acusats d’homicidi per la col·lisió mortal entre un ferri i una barca al port d’Eivissa

El Jutjat d’Instrucció número 2 d’Eivissa considera que existeixen indicis de criminalitat suficients per a acusar d’un delicte d’homicidi per imprudència greu o menys greu al capità d’un ferri de Baleària per l’accident mortal esdevingut el 17 agost de 2021 a la bocana del port de Vila.

La magistrada acusa també del mateix delicte al primer oficial de ferri i al patró de la barca d’esbarjo en la qual viatjava l’home mort a l’accident, segons ha informat en un comunicat el despatx Domingo Monforte Abogados Asociados, que representa l’acusació particular exercida per la família de la víctima.

Els fets
L’accident es va produir el 17 d’agost de 2021 al voltant de les 23.30 h quan les dues embarcacions, la barca d’esbarjo Índia i el vaixell de passatgers Formentera Direct, que cobreix el trajecte entre les Pitiüses, es trobaven navegant pel canal d’accés a la bocana del port d’Eivissa en direcció a les seves respectives zones d’atracament.

D’acord amb l’acte judicial, just abans de la col·lisió, havien entrat cap a la bocana del port altres dues embarcacions, el Cala Dor i el vaixell de passatge Espalmador Jet.

Al pont de govern del Formentera Direct es trobaven el capità, el primer oficial i el cap de màquines.

En aquest moment, segons l’acte, una veu que podria ser del primer oficial pregunta per un “ressò que apareix” en la pantalla del radar ARPA i una altra veu, que podria ser del capità, l’atribueix a “un rebot o fals ressò” generat pel vaixell Cala Dor, ja que a la vista no distingia “cap llum”.

En els següents segons, el fals ressò es va continuar acostant fins que el Formentera Direct va acabar per envestir a l’embarcació d’esbarjo, causant la mort a un dels dos passatgers.

Segons conclou la investigació, la defunció es va produir a conseqüència de la “inobservança dels concrets deures de cura i vigilància” de tots dos patrons, així com del primer oficial del vaixell.

També sosté que la tripulació del ferri “no va mantenir una eficaç vigilància visual i auditiva” i tampoc “una velocitat concorde al trànsit regnant”, a més de no realitzar “una maniobra evasiva amb la deguda antelació en adonar-se que l’embarcació obligada a mantenir apartat de la seva derrota no ho feia”.

Així mateix, assenyala que el patró de l’embarcació Índia navegava “sense el preceptiu despatx i amb el certificat de suficiència caducat” i que no es va apartar del vaixell, malgrat la “prioritat d’aquest”. També afegeix que navegava amb les llums apagades, “no va fer senyals visuals i auditius per a advertir a l’altra embarcació” i el seu patró podia tenir “alterades les seves facultats” per la ingesta d’alcohol.

La família de la víctima demana per als acusats una pena de 4 anys de presó i inhabilitació especial per a l’exercici de la professió per un període de 6 anys i reclama, al seu torn, la responsabilitat civil de Baleària i de les asseguradores de totes dues naus.

Una volta finalitzada la recerca, el Jutjat penal d’Eivissa serà l’encarregat de depurar les responsabilitats.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES