TOP
Un xàrter realitza un embarcament irregular de clients al moll comercial del port de la Savina.

Xàrters de “Formentera, Eivissa i la Península” empren irregularment el port de la Savina

Pepe Roselló, responsable de Marina la Savina, un dels dos ports esportius de Formentera (dàrsena de Ponent), afirma en aquesta entrevista a Ràdio Illa que ha notificat a l’Autoritat Portuària de Balears (APB) la problemàtica vinculada als xàrters (llista sisena) que realitzen maniobres exprès d’embarcaments i desembarcaments de clients malgrat que no disposen de cap amarratge. Roselló exposa que “hi ha una pressió de les instal·lacions portuàries per part d’empreses de xàrter que venen de Formentera, Eivissa o la Península” i no compten amb plaça a la Savina, cosa que “no deixa de constituir una competència deslleial per a les empreses que (…) han apostat per radicar-se al port i desenvolupar la seva activitat de forma ordenada i assumint uns costos operatius molt significatius”. Cal recordar que la tarifa que paga una empresa de xàrter al port està al voltant dels 12.000 euros per quatre mesos en el cas d’una embarcació de sis metres d’eslora.

A vegades aquests xàrters empren irregularment l’anomenat moll comercial, en un espai sota control de l’APB, de vora de l’estació de benzina, i altres fan les maniobres en algun dels dos ports esportius de la Savina o fins i tot en el reservat de la Guàrdia Civil.
Els darrers dies, l’altra marina de la Savina, Port Formentera, també ha informat Ràdio Illa que tenia constància d’aquesta pràctica i que s’havia comunicat a l’APB. De moment, i a preguntes de Ràdio Illa, l’entitat portuària no ha notificat cap acció al respecte.
Des de Marina la Savina s’ha afirmat que “hi ha el nostre compromís perquè aquestes pràctiques irregulars no es produeixin” i s’ha afegit: “Convidam a l’APB a què ordeni i supervisi que aquestes actuacions no tenguin lloc”. Roselló ha detallat que aquests xàrters entren al port de forma “àgil i no concertada” (sense avisar) per fer aquestes maniobres, un fenomen que no és nou d’enguany, segons apunta. Així mateix, les embarcacions auxiliars dels iots que fondegen en el litoral de Formentera també generen un problema similar quan venen al port de la Savina a fer la compra o deixar els fems.

“Juny fluix”
“La temporada no és tan exitosa com es preveia”, explica Roselló sobre l’inici de la campanya turística i agrega: “Abril i maig han set bons, juny fluix, i juliol i agost té un nivell de reserves per sota del previst”. El gestor ha convidat a reflexionar sobre els preus dels amarratges: “Som unes marines molt cares, la capacitat econòmica dels qui ens visiten no és tan bona i ja no malgasten tan alegrement”. En aquest sentit, ha argumentat: “Les tarifes conviden a fondejar abans que entrar [a port] o haver de fer una estada de menys dies. Aquesta és una realitat i crec que amb el temps, les administracions hauran de reconèixer que potser no estem donant el servei adequat que correspongui amb els nostres preus”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES